marți, 21 august 2012

De prin Bulgaria adunate ...

Pentru ca tocmai am incheiat si concediul de vara disponibil anul asta ( 5 zile concediu de odihna + weekendul de dinainte si de dupa), iata ca a venit si momentul statisticilor .
    Si cu toate ca nu facut ceea ce am zis intial, a fost un concediu foarte frumos. Asa cum ziceam acum ceva timp, as fi dat o saptamana de mare pe una de munte si scrisesem si motivele pentru care as fi facut acest lucru. Insa intr-o zi iubitul meu a venit acasa cu dorinta de a-si vedea bunica, singura lui bunica care locuieste in judetul Tulcea si pe care nu o mai vazusem de acum un an tot din concediu. Asa, ca nu am putut sa-i rezist si am inceput sa cautam cazare pe la mare. Weekendul avea sa-l stam la tara, iar luni sa plecam de acolo direct pe litoral. Ca oricum in timpul anului, ar fi mult prea mult sa plecam din Sibiu pana acolo si inapoi doar asa pe weekend.
    Dupa  cateva telefoane date pe la mare, am constatat ca si anul trecut ca e greu sa mai gasesti ceva decent asa pe ultima suta de metri. Asta mai ales cand o doamna din Eforie Nord care avea o evidenta cu locurile de cazare libere din statiune ne-a recomandat o pensiune ale carei recenzii gasite de noi pe internet nu erau deloc primitoare.
   Si ne-am extins aria de cautare si pe Bulgaria, insa ne-am mutat dincolo de Varna deoarece partea nordica a litoralului bulgaresc ( Balcic, Albena, Nisipurile de Aur si Constantin si Elena) o descoperisem anul trecut si nu ma atragea ideea de a ma reintoarce acolo. Cum nu ma atragea  nici ideea de al doilea an in Bulgaria.
  Asa am ales Sveti Vlas, o statiune care mie personal mi-a placut mult si de care nici macar nu stiam ca exista. La doar 4 kilometri de Sunny Beach (un fel de Costinesti al bulgarilor) intr-un cadru natural minunat, la baza unor paduri cocotate pe deal, cu un port frumos, o vedere extraordinara spre Nessebar, si plaje cu nisip fin si apa limpede am  descoperit aceasta statiune. Si cred ca e singura statiune in care m-as intoarce cu drag oricand in Bulgaria, asta dupa ce am vazut aproape toate litoralul sau.
  Numai ca daca tot am ales sa mergem in zona Burgas, drumul pe Tulcea parea destul de ocolitor. Si asa ne-am hotarat sa vedem si Veliko Tarnovo.
  Asadar iata traseul:

Vizualizaţi Concediu 2012 pe o hartă mai mare

Mai pe larg concediul a fost astfel:

•  vineri 2 august 2012       - drumul de la Sibiu la Ploiesti;

• sambata 3 august 2012   - Ploiesti - Brasov cu drumetie in Piatra Mare pe traseul  familiar         (aproximativ  7 ore dus - intors  si cat am stat acolo), seara am fost la meci pe stadionul din Ploiesti (Petrolul  Ploiesti - Otelul Galati);
  • duminica 4 august 2012  - Ploiesti - Bucuresti - Giurgiu - Ruse - Byala - Veliko Tarnovo;
  •   luni 5 august 2012          - vizitarea cetatii din Veliko Tarnovo si descoperirea orasului;
  • marti 6 august 2012         - plecarea la mare pe traseul Veliko Tarnovo - Sliven - Karnobat - Aytos - Sunny Beach - Sveti Vlas);
  • miercuri 7 august               - plaja + seara plimbare prin Sunny Beach;
  • joi 8 august 2012                - plaja + vizitarea orasului vechi Nessebar;
  • vineri 9 august 2012          - vizitarea orasului vechi Sozopol + plimbare cu vaporasul pe mare in jurul insulei Sf. Ivan;
  • sambata 10 august 2012   - drumul de intoarcere catre Ploiesti  astfel: Sveti Vlas - Varna - Shumen - Razgrad - Ruse - Giurgiu - Bucuresti - Ploiesti;
  • duminica 11 august 2012  - Ploiesti - Sibiu cu oprire in Brasov;
   Per total a fost un concediu in care am facut o tura  pe munte insa am ajuns si la mare. In Veliko Tarnovo am ales drept cazare un minotel cu demipensiune care avea un raiting de 8,9 (superb ) din aproximativ 270 de comentarii pe booking, si pe care il recomand cu draga inima. La mare nu am avut all - inclusive, nici macar mic dejun dar asta ne-a permis sa mancam peste tot pe unde am fost (din punctul meu de vedere all - inclusive-ul te limiteaza sa stai doar in jurul hotelului, ceea ce nu e pentru noi cel putin acum).

Costurile concediului inca nu le-am calculat insa stiu sigur ca :
  - vingneta pentru o saptamana costa 5 euro (10 leva);
  - taxa pod Giurgiu - Ruse (la dus) costa 27,5 lei;
  - taxa pod Ruse - Giurgiu (la intors) costa 4 leva, aproximativ 9-10 lei (oare de ce aceasta diferenta intre ele?);

La final statisticile concediului nostru arata cam asa:
       - 1821 de kilometri parcursi in 7 zile;
       - 33 de ore de stat in masina;
       - 102 litri de benzina folositi;
       - 5,6 % consumul mediu;
       - 54 km/h viteza medie ca doar am fost in Bulgaria;

1. Foarte fain! Eu, desi iubesc muntele, imi place in vacanta sa imbin (munte+mare+ceva orase faine de vizitat), toate au farmecul lor. Despre all inclusive, nu sunt adepta, poate la pensie :)) simt nevoia de miscare nu de lancezire la piscina. Ati avut o vacanta frumoasa, astept povesti mai detaliate ;)!

1. Multumesc Larisa, se pare ca am avut din toate cate putin (munte, mare, orase de vizitat). Sper sa scriu cate un articol separat despre Veliko Tarnovo, Nessebar, Sozopol!

2. Bine te-am gasit, Ramona. :) Nu am fost niciodata pe litoralul bulgaresc, dar o sa citesc cu mare placere despre aventurile voastre acolo. In curand voi pleca si eu in vacanta, la Marea Adriatica. :D
    O curiozitate, intre litorarul bulgaresc si cel romanesc al Marii Negre, care te incanta mai mult?

3. Ca litoral e mai spectaculos al Bulgariei din punctul meu de vedere, insa dupa 2 ani in Bulgaria nu stiu daca m-as mai intoarce curand tot acolo. Insa dupa ce am vazut tot litoralul bulgaresc recomand zona Sveti Vlas pt a putea da o tura la Nessebar si Sozopol (pentru cei ce nu pot sta pe loc ca noi)!

4. am ajuns la Sveti Vlas acum vreo 3 ani, din intamplare. sunt de acord cu tine - cred ca e singurul loc din Bulgaria pentru care merita sa bati drumul. poate si Nessebar sau Balcic. restul...Sunny Beach , nu m-as mai duce nici sa mi dea ei bani

facand comparatia cu romania...parca nu e atat de multa nesimtire

1. Foarte draguta statiunea, eu m-am simtit tare bine acolo si o recomand cu drag:)