luni, 24 septembrie 2012

Cu telecabina spre cetatea Devei

Prima data am ajuns la Deva undeva prin aprilie 2011 cand mai mult in trecere am urcat cu telecabina spre Cetatea Devei. Imi amintesc ca batea destul de tare vantul atunci si ne intrebam daca merita sau nu sa mai urcam mai ales ca presimteam ca va veni si ploaia. Totusi am urcat, si nu ne-a parut rau.

A urmat un weekend dedicat judetului Hunedoara caci de aici am plecat la Castelul Corvinestilor (Huniazilor), dupa care ne-am cazat in zona lacului Cincis ca a doua zi sa ajungem in comuna Ghelari unde exista cea mai mare biserica sateasca din Romania si in final la Manastirea Prislop, manastire ce pastreaza mormantul parintelui Arsenie Boca, un loc extraordinar care chiar merita vizitat.

Castelul Corvinestilor - Hunedoara 2011

Anul asta ne-am intors din nou in Deva prin iunie, datorita unui turneu de tenis al lui Octav, fiind insotiti si de fratele meu, Catalin. Dupa turneu si dupa ce am mancat ceva in oras, ne-am indreptat iar spre telecabina chiar daca eu personal nu mai vroiam neaparat sa urcam la cetatea Devei. Poate ca mi-as fi dorit mai mult sa dam o fuga pana la Hunedoara (aproximativ 20 de kilometri) sa revad Castelul Corvinestilor. Dar iata-ne la baza telecabinei. Cu toate ca in fata noastra era un grup mare de scolari care vorbeau ungureste si care cu siguranta nu intrau intr-o tura, ramanem postati acolo.

Asadar tariful dus-intors pentru o tura cu telecabina costa 10 lei. Noi am optat doar pentru dus (6 lei). Inafara de grupul de scolari pe care l-am gasit acolo nu pot spune ca erau foarte multi turisti. Urcarea incepe destul de lent dupa care urmeaza o zona mai abrupta. Cert este ca in 4-5 minute te ridici deasupra orasului de unde ajungi sa vezi  una dintre cele mai frumoase panorame ale vreunui oras din Romania. Cetatea in sine este in restaurare (asa era si in 2011) insa imaginea orasului Deva, per ansamblu, este una extraordinara.

Zona de case a orasului

Zona cu blocuri

La coborare am ales sa dam rotocoale dealului pana am ajuns jos. Tot traseul  se face in 15-20 min (maxim) si mai ales daca aveti companie nici nu veti realiza cand veti ajunge jos. Si un aspect pe care nu as vrea sa-l omit e ca la coborare atunci cand ajungi in strada principala daca te intorci spre parcarea din zona telecabinei poti trece prin fata centrului unde se afla lotul olimpic de gimnastica din Deva, un loc de altfel cu mare traditie aici.

La final, cu toate ca nu stiu ce v-as mai putea spune sa vizitati in Deva, poate doar centrul pietonal, va recomand daca ajungeti aici sa urcati la cetate si sa va bucurati de panorama orasului. Merita!

1. N-am fost niciodata la Deva, dar imi doresc sa ajung sa vad cetatea in primul rand...Nu stiam ca exista telecabina pana acolo, foarte fain!

1. Da, chiar e fain sa urci la cetate cu toate ca a treia oara eu parca nu as mai urca!

2. Am fost si eu prin Deva, acum foarte multi ani. Nu am urcat insa la cetate, deci as spune ca am ratat marele spectacol. Cu siguranta insa, daca voi ajunge din nou, voi urca la cetate, mai ales ca am o sensibilitate la inaltimi. ;)

1. Cetatea reprezinta principalul loc de atractie din Deva, asa ca e pacat sa ajungi pana acolo si sa nu urci pana la cetate!