marți, 31 iulie 2018

Despre Grecia, cu dor


     Fara sa vreau, am gasit astazi in casa ghidul Top 10 Atena si m-am apucat sa il rasfoiesc la doua saptamani distanta dupa ce ne-am intors de acolo. Uitasem ca il am, asa ca nu l-am rasfoit inainte de a pleca dar parca a fost placut sa il gasesc si acum, sa rememorez ceea ce am vazut noi in cele 2 zile cat am stat in Atena. Nu o sa scriu neaparat un jurnal de calatorie cronologic, ci o sa scriu despre motivele pentru care ne place noua Grecia si ce am facut in ultima vacanta de 7 zile pe taramuri elene.

     Ne-am indragostit de Grecia acum 2 ani cand am fost pentru prima data, 9 zile in Thassos. Ne-a atras cadrul natural, verdeata, linistea, apa curata si plajele cu nisip care nu erau prea aglomerate. Am stiut ca ne vom intoarce inca de pe atunci insa anul trecut ne-am decalat suficient de mult concediul de vara pana am ajuns sa mergem in city-break la Viena in toamna. Anul asta a revenit din nou Greciei si vrem sa credem ca si in anii urmatori ne vom reintoarce, la cate insule are de oferit  aceasta tara. Nu planificam indelung concediile, insa O. dedica suficient timp cu o luna inainte pentru a cauta cazare si bilete de avion in cazul in care alegem acest mijloc de transport. Nu suntem fanii all inclusive-ului deocamdata si nici nu ne luam vacante prin agentie. Ne place sa avem libertate de miscare, asa ca cele mai multe concedii ale noastre sunt active insa in ultimul timp incercam sa ne si odihnim cateva zile la plaja. Pa principiul asta am fost si anul asta cand ne-am rezervat 3 nopti de cazare in Atena pentru a vizita orasul si 4 nopti pe insula Aegina, la doar o ora de Atena cu ferryboat-ul.

     Biletele de avion le-am gasit din Bucuresti, chiar daca locuim in Cluj-Napoca deoarece ne-a fost la indemana sa ne vizitam parintii care locuiesc in sud, inainte si dupa Grecia si avem prieteni buni care ne-au ajutat cu transferul la aeroport. Cazarea a fost minunata, eu desi uneori nici nu vizualizez camerele unde ne vom caza inainte de plecare, ajung sa le cred cea mai buna alegere pentru noi cand ajung acolo. Nu suntem pretentiosi (anul trecut am testat varainta airbnb cu proprietarii in casa/hostel in Bratislava), insa preferam camerele cu asternuturi curate si pe cat de mult posibil cu baie privata. Stim ca nu gasim nicaieri confortul de acasa si ca suntem acolo pentru a avea parte de cat mai multe experiente inafara camerei de hotel/airbnb pe care o alegem.    

     Am ajuns in Atena intr-o seara sufocant de calda  de la inceputul lui iulie, luand metroul de la aeroport pana la statia de metrou Syntagma unde aveam sa schimbam pentru a mai merge inca trei statii pana la cazare. Ne-am impacientat putin cu inca 2 cupluri de romani daca vom mai prinde celalalt metrou fiind aproape de miezul noptii  si am alergat  toti  cu trollerele dupa noi sa schimbam magistrala. A fost amuzant si am prins la fix ultimul metrou care sa ne duca cat mai aproape de cazare. O calatorie aeroport - oras costa 10 euro de persoana si metroul circula de la 05.30 pana la miezul noptii. Cat am stat la in Atena ne-am facut abonamente de calatorie, au costat 9 euro de persoana pentru 5 zile. 



    Am ajuns la cazare, un frumos apartament de o camera mobilat Ikea, si desi as fi plecat la miezul noptii sa explorez orasul, am zis ca mai bine ar fi sa dormim si sa iesim la prima ora a diminetii.  Ne-am inceput plimbarea din cartierul Omonia, o zona stridenta si degradanta care nu exceleaza prin frumusete, plina de comercianti si oamenii strazii insa daca o parcugi la pas si treci cu vederea toate aceste lucruri vei descoperi piete pitoresti de peste, carne, condimente si legume/fructe de sezon. De aici ne-am continuat plimbarea catre Monastiraki, o zona vesela cu taverne traditonale la baza Acropolelor. 





     Dupa masa  de pranz, ne-am intors in camera si dupa-amiaza ne-am reluat plimbarea incepand cu Gradinile Nationale, un frumos parc de langa Parlament, unde in 1839 au fost plantati peste 15.000 de plante si arbori exotici importanti din toata lumea. De aici am mers catre stadionul Kallimarmaro si apoi prin cartierul Kolonaki catre colina Likavittos.  Kolonaki e zona buna a Atenei si ceea ce m-a impresionat pe mine cel mai mult aici e multitudinea de plante exotice si pomi ornamentali verzi pe care cei ce locuiesc la bloc ii ingrijesc in spatiul comun. Totul este atat de verde si de abundent incat chiar ma gandesc cum reusesc oamenii sa pastreze totul verde la asemenea temperaturi vara.


    Seara, am urcat pe colina Likavittos  cu funicularul de la Aristipou, si ne-am bucurat alaturi de cateva sute de persoane de apusul peste intregul oras.


     A doua zi ne-am propus sa vedem Acropolele la prima ora a diminetii. Biletul costa 20 euro/persoana insa la nici o ora de la deschidere dealul se umple de turisti si cozile de la punctele de intrare se intind pe kilometri. Pentru noi a fost cel mai aglomerat obiectiv vizitat, chiar daca am reusit sa ne bucuram de mai putina lume decat intra atunci cand noi eram pe punctul de plecare. Caldura si-a spus cuvantul asa ca ne-am intors la cazare si pana la ora 19 nu am mai iesit din camera. Seara, ne-am indreptat din nou catre Piata Sytagma, unde am vazut schimbul de garda la Parlament. Soldatii (evzone) sunt imbracati in costume traditionale, cu fuste scurte si pantofi cu pampoane. Cele doua zile in Atena le-am incheiat seara la o taverna in Monastiraki cu muzica live, gyros la farfurie si o musaca traditionala, nu inainte de a trece pe la Le Greche, o gelaterie cu inghetata delicoasa recomandata de Andreea de la Taste Bazaar.

Atena vazuta de la Acropole

    Dupa cele 3 nopti petrecute in Atena, ne-am facut bagajele si am mers in Portul Pireus sa luam ferryboat-ul catre insula Aegina. Aegina este o insula pitoreasca, neinclusa inca in circuite turistice, nu foarte mare, unde multi locuitori din Atena aleg sa isi petreaca weekendul. Noi am ales sa stam in Agia Marina, o statiune linistita  unde ajung 2 ferryboat-uri de persoane pe zi, si unde Nikos Kazantzakis, autorul romanului "Zorbas Grecul" si-a construit o casa unde s si locuit in anumite perioade de timp. Doua zile jumatate le-am petrecut la plaja, bucurandu-ne in drumul nostru de tufe de suculente in mediul lor natural si de vegetatia mediteraneana ce o strabateam pana la plaja (lamai, rodii, smochini, bougainvillea, palmieri). Apa marii a fost perfecta, am inchiriat 2 sezonguri si o umbreluta cu 6 euro/zi si ne-am relaxat alaturi de un frappe si o carte la plaja. De cum am ajuns in statiune ne-a placut tare mult o taverna care era la 5 minute de cazare, si am revenit sa mancam in fiecare zi aici chiar daca alte dati alternam tavernele. Oamenii au devenit rapid prietenii nostri, ne-au salutat la plaja si ne-au asteptat in fiecare seara, mancarea a fost proaspata, bine gatita si foarte gustoasa. La final au venit sa imi multumeasca pentru pozele care le-am postat pe instagram.  
















         In ultima zi am inchiriat masina (40 euro/zi) si am plecat sa vedem Egina, orasul principal al insulei, manastirea Agios Nectaris, una dintre cele mai mari manastiri din Balcani  precum si Perdika, cel mai pitoresc si traditional sat de pe insula de unde se merge pe Insula Moni.











     Insula Moni este o insula nelocuita si verde, acoperita de paduri de pini unde caprioarele si paunii traiesc in libertate si pe care turistii le pot observa indeaproape. Apa are o culoare minunata iar zona este perfecta pentru scufundari. Peisajele iti taie respiratia si animalele se plimba nestingherite  printre turisti. 









 La intoarcere de pe insula Moni, ne-am asezat la o taverna frumoasa din Perdika unde am servit un pranz traditional grecesc. Ne-am facut de ceva timp un obicei ca la final de sejur sa alegem un loc special unde sa mergem sa luam masa, astfel ca aceasta experienta sa ne ramana o amintire placuta de final de concediu.

                


 Catre seara am mers sa cumparam suveniruri si datorita faptului ca Aegina este principalul furnizor de fisitic al Greciei, am cumparat suficient fistic pentru toata familia. Fisticul se cultiva pe coasta vestica, intre Egina si Perdika, unde veti avea ocazia sa vedeti livezi imense de arbori de fistic.




  

             In ziua plecarii, am facut bagajele si ne-am dus in port sa asteptam ferryboat-ul de 12.05 catre portul Pireus si ne-am bucurat de ultimul fresh de portocale baut pe insula. Apoi am ajuns in port am baut o cafea si am luat autobuzul X96 catre aeroport. Calatoria dureaza aproximativ 65 de minute si pretul este de 6 euro/persoana. Per total a fost o vacanta reusita si insula Aegina ne-a placut mai mult decat Thassos. Daca aveti intrebari pentru mine, va raspund cu drag :)
     
    

6 comentarii:

  1. Cat ma bucur ca ai scris! Si noi suntem in “descoperirea Greciei” care din punct de vedere al cadrului natural este o bijuterie. Am suferit saptamana trecuta cand auzeam stirile despre cosmarul incendiilor de vegetatie :(

    RăspundețiȘtergere
  2. Acest lucru arată minunat! Pare că ai avut o călătorie bună

    RăspundețiȘtergere
  3. بي ان سبورت
    -BN Sport Kuwait is the agent of BN Kuwait to pay the BN Sports subscription inside Kuwait
    بي ان سبورت الكويت
    The exclusive agent in Kuwait for the BN Sport network in Kuwait
    بنشر متنقل
    |Car maintenance, car oil change, car wheel detection, periodic maintenance inside Kuwait

    RăspundețiȘtergere
  4. فني مكييف
    |Air conditioning maintenance technician cleaning and shipping air conditioning freon throughout the State of Kuwait
    فتح بيبان
    A carpenter technician opens closed doors as quickly and professionally as a professional technician who opens armored doors
    مقوي سيرفس فيفا
    Viva Mobile Network Booster The best service booster in Kuwait

    RăspundețiȘtergere