joi, 11 octombrie 2012

Hai cu mine prin Veliko!

Pentru ca atunci cand ne facem planuri de calatorii cu siguranta Bulgaria nu e in topul nostru! Ne dorim sa vizitam Parisul, Roma, Londra sau Praga destinatii mult visate de toti cei care vor sa calatoreasca. Si as putea spune destinatii occidentale, prospere cu multa civilizatie si de ce nu locuri arhicunoscute.
     Bulgaria ramane mult in urma noastra. Preferam vacante pe Valea Prahovei, cu toata lumea la-mbulzeala. Nu vrem sa mergem spre sud deoarece am aflat clar ca in Bulgaria  drumurile sunt proaste, avem limite de viteza la fiecare curba si politie asemenea.
    Cu toate astea nu avem ce face cand ne dorim sa ajungem la Istambul sau pe litoralul grecesc. Tranzitam Bulgaria.

De ce sa nu facem o oprire sau mai mult un sejur in locurile pitoresti si incarcate de istorie ale Bulgariei?

Vara asta noi am fost din nou pe litoralul bulgaresc si spre litoral ne-am luat 2 zile de cazare si in Veliko Tarnovo.

Veliko Tarnovo este un simbol al Bulgariei ce se afla in primele 10 destinatii cele mai vizitate din Europa de Est. Cu o populatie de aproximativ 65.000 de locuitori, populatie ce creste cu aproximativ 12.000 locuitori temporari reprezentati de studenti ai  Universitatii Sf. Cyril si Methodius si ai Universitatii Militare Vasile Levski, Veliko a fost in trecut capitala Bulgariei .La doar160 de kilometri de Bucuresti, Veliko reprezinta un bun loc pentru a descoperi cetatea de pe dealul Tsaravets, de a face cumparaturi sau de a te intalni cu o pisica la orice colt. Sau daca chiar vrei sa prinzi ceva interesant in oras te poti bucura de spectacolul de lumini si lasere de pe cetate!

Nu stiu cum se face dar noi chiar am ajuns acolo intr-o duminica fix cand acest spectacol de care vorbesc era in desfasurare. Ne-am cazat la Minotel Rashev, minotel pe care l-am gasit destul de greu datorita stazilor inchise pt reparatii si a faptului ca Gps-ul nostru nu recunostea strazile din Veliko.

Cazarea s-a dovedit a fi un punct forte pe tot parcursul sederii noastre acolo. Camerele erau mari si racoroase intr-o vara cu 40 de grade afara. Regimul demipensiune ales, ne-a multumit mai ales si datorita faptului ca restaurantul de la etajul 3 oferea cea mai frumoasa priveliste asupra cetatii.

A doua zi am plecat sa vizitam cetatea. Ma asteptam sa vad o cetate gen Sighisoara noastra. Biletul de intrare a costat doar 6 leva si imediat ce am facut primii pasi in cetate am putut admira toate runiele pe care cetatea le pastreaza inca din cele mai vechi timpuri.

Tot acolo in cetate, undeva langa biserica exista un turn unde poti urca sa vezi orasul de sus (2 leva costa urcarea cu liftul  ):

Tot in aceeasi zi, in limita timpului disponibil am plecat hai-hui prin oras. Si am admirat toate cladirile in trepte pana am ajuns la Monumentul Asenovilor, monument dedicat celei de-a 800-a aniversare a proclamarii orasului Tarnovo drept capitala a Bulgariei.

La final am facut o plimbare prin piata locala si ne-am oprit in parcul orasului:

Cam atat am reusit noi sa vedem insa data viitoare cand vom ajunge acolo nu vom rata:
  • Samovodska Charshia - o strada cu mestesugari a caror traditie dateaza din secolul XIX;
  • Pitorescul Sat Arbanasi cu case de piatra.

1. Daca ar fi sa merg in Bulgaria as merge la Veliko, Arbanasi si Sofia, litoralul lor nu ma atrage, dar in inima mea e Balcikul, de cand am citit Panza de paianjen a Cellei Sergi :)
    Frumos articol, Ramona :*

1. Multumesc mult Bia, eu am fost si la Balchik si e foarte frumos. Singurul loc unde m-as mai duce ar fi la Bansko (o statiune montana a lor) ca vad ca apare in toate ofertele si sunt curioasa sa vad cum e acolo:)

2. Si litoralul lor are multe locuri interesante, si mai bine ingrijite decat ale noastre (zic asta cu mare parere de rau)

1. Ai dreptate Apollo. Eu chiar recomand zona Sveti Vlas dupa ce am vazut aproape tot litoralul bulgaresc. Aproape de Sunny Beach pentru cei ce vor distractie si Nessebar si Sozopol pentru cei ce vor sa descopere doua orase vechi la malul marii.